Bekendmaking Ons Erfgoedprijs 2018

Op Monumentendag, zaterdag 8 september 2018, gaat de Stichting Ons Erfgoed Den Ham-Geerdijk-Vroomshoop weer een Ons Erfgoedprijs uitreiken. De laatste keer gebeurde dat in 2014 toen de eigenaar van een pand aan de Oranjestraat te Vroomshoop de winnaar werd van de fraaie glassculptuur van de Hammer kunstenaar Kees Huigen.

Dit jaar zijn twee panden genomineerd, namelijk kerkelijk centrum Het Anker (de voormalige hervormde kerk) aan de Hoofdstraat te Vroomshoop, alsmede herberg De Swaen aan de Brink te Den Ham.

In tegenstelling tot voorgaande jaren gaat het bestuur van de St. Ons Erfgoed nu zélf op bezoek bij de genomineerden. Ter plaatse vindt dan een kleine plechtigheid plaats, aan het eind waarvan het bestuur bekendmaakt of de genomineerde de Ons Erfgoedprijs krijgt uitgereikt. Om 10.00 uur begint de bijeenkomst in de grote zaal van Het Anker te Vroomshoop, en om 11 uur in herberg De Swaen te Den Ham.

Iedereen wordt van harte uitgenodigd de bijeenkomsten bij te wonen!